Pana mea, am luat-o razna


dă-l dracului de zbor
și de vînt

ultima dată am căzut
bătea un vînt puternic, pana mea;

eram prea sus
zburam c-o pasăre
credeam că voi ține pasul

și s-a dus și aia într-un nor
și, pana mea, a dispărut și ea

pe urmă am căzut
mai am vînătăi

și parcă te vedeam
dar cum, pana mea, să te vad
cînd tu ba ești, ba nu ești

ba mă vrei, ba nu mă vrei;

i-am zis atunci... nu mai știu cui,
că mi-e dor
s-a uitat ca dracu' la mie
și a rîs

băi
de la zbor
m-am pierdut
încă nu m-am găsit
prin mine, prin tine
prin ăla care a rîs
unde, pana mea, să fiu?

dar mna, n-are rost
să vorbim
cînd nici nu mă vezi

nici eu nu mă văd, ți-am zis, m-am pierdut
apropo,
cînd bate vîntul
să vă uitați printre frunze
poate voi fi acolo

sau poate voi fi într-un copac
sau pe-o casă
sau poate mă găsiți pe la vreo fereastră

și dacă mă gasește cineva, măcar o bucățică din mine,
anunțați-mă

mă uitam ieri pe geam
și-am văzut
cum un domn elegant
se îndrepta spre cer

parcă ducea o părticică din mine
așa mi s-a părut

am ieșit repede
și m-am uitat mai atent
dar domnul dispăruse

mă strigase, mai demult,
cineva

m-am dus repede, repede
să văd cine

demult nu mă mai strigase cineva
eram dezobișnuită să vorbesc
am deschis ușa, geamul
ușile de la dulap
am făcut patul
am deschis jurnalul
m-am uitat și-n buzunar
pînă și-n frigider

dar nu era nimic;
de atunci aștept acea voce să mă strige din nou

mi se pare uneori că aud
și iar mă uit prin buzunare, cărți, sub uși, pe pernă
lîngă Cafeluță
lîngă Billy

îl întreb pe Cafeluță dacă a auzit ceva
îl întreb pe Billy
dar se uită la mine lung;

gata, intru-n tine
și promit să nu mai ies
sper să pot să intru fără să mă găsesc
a și
rămîne valabilă chestia că dacă mă găsiți să mă anunțați

Comments

Post a Comment

Popular Posts