Nelinistea vantului, pasivismul lumii

Cu cata indifereta privim. Si tu acu' ca Bula ai sa ma intrebi: 'Ce privim?'. Nu privim ceva anume, privim viata daca intelegi. Te uiti la un copac, ala nu e viata? Sau la o punga pe care scrie Carrefour Biodegradabil (primul lucru care mi-a iesit in cale), aia nu e viata? Nu, gresit! Punga nu e viata, dar e un lucru care face parte din viata. Ca si cerul, si tu, si cutu, si patura de pe pat, si iubitul sau iubita ta (in cazul in care ai, logiiiiic!). Revenim. Cat de falsi suntem, ne e frica sa fim noi insine. Si nu-nteleg de ce, frate. Zi-mi, ne e frica sa nu devenim singuri? Ce manipuleaza generatii intregi, cum reusesc sa manipuleze o lume intreaga? Ne fura visele. Ne ascund in spatele unui zid unde sa nu mai putem privi lucrurile pentru care traim, inauntrul nostru. Am zis inauntru nostru, pentru ca afara emanam o indiferenta bolnavicioasa, dupa cum spuneam. Nu recunoastem ca ne place sa ne uitam la stele, la iarba, la un copil jucandu-se cu manutele mici prin pamant. Asta inseamna a trai. Daca nu e asa, atunci zi-mi tu cum e.
Si totusi, pe undeva, prin zidul acela de vise zdrobite, de iubire moarta, poti vedea vazduhul. Cate lucruri ni se ascund, cate taine nu vom deslusi niciodata. E infricosator. Ne inecam in treburi zilnice si seara adormim, obositi. Ideea e ca sunt putini oameni care privesc prin spartura zidului la ce e dupa. Se exileaza intr-un patratel de univers si pretind ca stiu sa iubeasca, ca iubesc. Dar cum, pana mea, stii sa iubesti cand tu nu stii sa te uiti la un fir de iarba? N-ai rabdare sa vezi cum o picatura de ploaie vine de cine stie unde si cade pe pamantul asta murdar, dupa care tu o calci si iti murdaresti talpa cu sangele ei (vorba vine). Si daca-mi zici ca picatura nu are viata, pai cumde cade de sus, de unde cade, ce e cu ea, ce a fost?
Chiar! Daca noi suntem niste picaturi de apa si cand se apropie moartea incepem sa cadem, iar la sfarsit aterizam pe un pamant din alta lume unde ne calca cine stie ce creatura? Sau daca nu accepti treaba cu picatura, atunci daca suntem fire de nisip sau... sau frunzele unui copac?
Nu ma obliga sa inchei. Nu cred ca este cineva care intelege ce vreau eu sa zic. Asa ca mai bine o las fara sfarsit.

Comments

Popular Posts